MENU
×
Frequently Asked Questions
Populaire vragen
(?) Wat is Kaddo?

Kaddo. is een gratis platform waar je kan kiezen uit tal van verschillende lokale zaakjes om een cadeaubon van te kopen om jezelf of iemand anders gelukkig te maken. Kaddo. focust volledig op kleine lokale zaakjes zodat men weer de authentieke handelaar om de hoek kan ontdekken.

(?) Hoe bestel ik een cadeaubon?

Op onze cadeaubonnen-pagina kan je zoeken naar een bepaald type zaak in jouw buurt. Klik je favoriete keuze aan en volg het bestelproces dat nog geen 2 minuten duurt.

(?) Ik wil mijn zaak inschrijven.

We zijn heel blij dat te horen! U kan heel makkelijk en snel uw eigen gratis pagina krijgen om online cadeaubonnen te verkopen. Geef even een seintje via dit formulier en we nemen ten laatste morgen nog contact met u op.

(?) Hoe maakt Kaddo. winst?

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is voor ons geen loze term maar een collectie van waarde die we zeer ten harte nemen. Enkele voorbeelden van waarde die bij Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen horen zijn: eerlijkheid en transparantie. Daarom geven we u graag inzicht in ons verdienmodel:

Verscheidene zaakjes kunnen gratis gebruik maken van ons platform. Consumenten zullen via ons cadeaubonnen bij die zaakjes kopen. Wanneer je via Kaddo een cadeaubon koopt bij een zaakje gaat bijna de volledige winst naar de desbetreffende handelaar, de handelaar betaald voor elke cadeaubon die hij of zij via ons verkoopt een zeer bescheiden commissie. Deze commissie is zeer laag in vergelijking met die gelijkaardige platformen vragen aan handelaars. Het is dus ook zo dat als een handelaar geen cadeaubon via ons platform heeft verkocht hij geen enkele kost aan Kaddo heeft. Pas wanneer een handelaar profijt haalt uit ons platform moet deze een commissie betalen die procentueel wordt berekend. Een consument betaald voor zijn aankoop een vast bedrag kleine transactiekosten. De inkomsten uit de commissie en de transactiekosten gebruiken wij om ons platform online te houden, maandelijkse kosten te kunnen betalen en ook onze marketingstrategie en advertenties worden met deze inkomsten gefinancierd. Wij adverteren ons eigen platform op o.a sociale media maar adverteren ook de pagina's van de individuele zaakjes zonder dat ze hier een meerprijs voor betalen. Onze overige winst halen we uit cadeaubonnen die niet gebruikt worden. Wanneer een consument een cadeaubon koopt maar deze niet tijdig voor de vervaldatum gebruikt betekent dit dat de handelaar het volledige bedrag van de bon heeft gekregen zonder hier een product of dienst voor in de plaats te moeten verschaffen. Dit noemen we ookwel 'gratis geld', Kaddo. heeft met zijn partners afgesproken dit soort 'gratis geld' fifty-fity te verdelen tussen de handelaar en Kaddo zelf. De vervaldatum wordt voor het bestellen duidelijk weergegeven en is ook na aankoop zichtbaar op de bon zelf. Elke verkoper kan zijn eigen vervaltermijn instellen maar bedraagt altijd een minimum van 90 dagen.

Elke handelaar waarmee wij samenwerken is zeer positief over dit model. Inschrijven op Kaddo houdt voor hun geen enkel risico in en het hebben van een pagina kost geen enkele tijd of moeite omdat hier in principe geen beheer voor nodig is. Elke cadeaubon die een handelaar verkoopt is een stukje winst dat hij of zij anders niet had en daar betalen ze graag de kleine commissie voor zodat we zijn of haar winstgevende cadeaubonnen-pagina online kunnen houden.

Per verkochte cadeaubon schenkt Kaddo ook €1 aan een goed doel. Dit is geen slimme woordspeling of valse belofte. Elke maand kiezen wij een ander goed doel uit. Dat goed doel krijgt op het einde van de maand €1 x totaal aantal verkochte bonnen in diezelfde maand. Op die manier hopen we niet enkel u als consument en lokale handelaars blij te maken, maar ook zij in onze wereld die liefde en steun kunnen gebruiken.

We zijn er van overtuigd dat we met dit model een onderneming hebben die voor elke betrokkenen een positief resultaat heeft en een positieve indruk achterlaat op de wereld rondom ons.

(?) Ik zit met een probleem of vraag.

Wij helpen je graag verder! Er is een grote kans dat jouw vraag al ergens in deze FAQ staat. Hier vind je ook de nodige info om ons of een van onze partners te contacteren.

(?) Waarom heb ik nog nooit van jullie gehoord?

Wij zijn een gloednieuw bedrijf en een initiatief dat nog in de kinderschoenen staat. Dat betekent dat we nog veel moeten leren en op heel veel vlakken nog kunnen verbeteren of groeien. Wij zijn alvast heel enthousiast om dit nieuwe avontuur met jou aan te gaan!

Veelgestelde vragen over... mijn bon
(?) Hoelang is mijn bon geldig?

Elke verkoper kan zijn eigen vervaltermijn betalen die ligt tussen 90 en 365 dagen. De vervaldatum staat vermeldt op jouw bon. De vervaltermijn staat ook vermeld bij de voorwaarden wanneer je jouw cadeaubon besteld.

(?) Ik ben mijn bon kwijt!

Had je een bon gekocht maar ben je deze kwijt? Wij versturen altijd een bevestigingsmailtje naar de koper van de bon vanuit ons e-mailadres noreply@kaddo.be, filter je mails even op dat e-mailadres. Kijk eens na of je deze mail nog hebt of deze in je spam zit. Als je hem vervolgens nog niet vindt kan je contact opnemen met de verkoper van de bon, deze kunnen hem opnieuw verzenden naar het opgegeven mail-adres.

(?) Wat betekent eenmalig gebruik?

Een verkoper kan ervoor kiezen om een bon te laten vervallen na gebruik ongeacht het verbruikte bedrag. Als jouw bon van €10 voor eenmalig gebruik is, en je koopt in een snoepwinkel een snoepzak van €6, is je cadeaubon niet meer geldig en dus niet meer bruikbaar. Is in dezelfde situatie de bon voor meermalig gebruik, bedraagt het resterend bedrag van je bon nog €4. Dit resterend bedrag kan je bij meermalig gebruik opgebruiken tot gespreid over meerdere aankopen tot het saldo op is.

(?) Mijn bon veilig bewaren.

Als jij, of iemand, anders voor jou een cadeaubon heeft gekocht zal je een e-mailtje hebben ontvangen met daarin een link naar jouw cadeaubon. Deel deze link nooit! Elke cadeaubon heeft een unieke en geheime cryptografisch-gegenereerde link die we alleen aan jou gegeven hebben en die niemand anders kent of kan raden. Elke persoon aan wie jij deze link geeft kan gebruik maken van jouw bon. Als je deze link, en e-mail met daarin deze link, niet deelt is je cadeaubon veilig.

partner worden
(?) Wat is een partner A.K.A een ingeschreven zaak?

Kaddo. werkt samen met allerhande soorten mensen en organisaties. Echter bedoelen we met partner lokale zaakjes en handelaars die actief zijn op ons platform.

(?) Ik wil partner worden.

Hey! We zijn heel blij dat te horen! Schrijf u even in via dit formulier op onze zakelijke pagina zodat we je snel kunnen verwelkomen!

(?) Ik verkoop al cadeaubonnen.

Dit is geen probleem! We kunnen enkel maar toejuichen dat u zoveel mogelijk gebruik maakt van de kracht en vele voordelen van cadeaubonnen voor uw zaak. U mag uw huidige cadeaubonnen, zowel fysieke als online, gewoon blijven aanbieden terwijl u gebruik maakt van Kaddo. Ook als u reeds bent ingeschreven bij een ander gelijkaardig platform of 'conculega' (concurrent) zien we dit niet als een reden u niet toe te laten op ons platform.

(?) Wat is het proces om partner te worden?

Dit is heel simpel. Laat even uw e-mailadres achter in dit formulier. Ten laatste morgen nemen we contact met u op om al uw vragen te beantwoorden en u meer info te geven. Als alles voor u duidelijk is vragen we de volgende info over uw zaak: naam van uw zaak, korte beschrijving van uw zaak (wat u doet of verkoopt), e-mailadres, telefoonnummer, adres, BTW-nummer en professionele IBAN. Met die info maken wij dezelfde dag uw pagina aan. Thats' it! Ook nadat uw pagina online staat blijven we paraat om uw vragen te beantwoorden en u te ondersteunen waar nodig.

(?) Hoeveel kost dit?

Partner worden is helemaal gratis. Kaddo. werkt met een transparant en eerlijk model waarbij we de winst op de verkochte cadeaubonnen verdelen tussen uw zaak en ons platform. Wij vragen per verkochte cadeaubon een kleine commissie, op die manier betaald u niks als u ook geen profijt haalt uit Kaddo.

(?) Wat als niemand mijn cadeaubonnen op Kaddo koopt?

Het zou zeer jammer zijn als niemand uw cadeaubonnen koopt! Echter is dit voor u geen probleem. Je eigen pagina hebben voor je zaak is helemaal gratis en zonder verborgen kosten. U betaald enkel een kleine comissie als er een bon bij u gekocht wordt. Wij geven in onze marketing- en advertientie-strategie overigens aandacht aan individuele pagina's van zaakjes op Kaddo, bijvoorbeeld wanneer uw producten of dienst goed aansluit bij een naderende feestdag. Ook voor de adverenties de we lanceren voor de Kaddo-pagina van uw zaak betaalt u niks. Op deze manier mag u toch verwachten enkele cadeaubonnen te verkopen.

(?) Wat wordt er van mij verwacht?

U heeft geen enkele verplichtingen als partner. Het enige wat wij van u vragen bij de registratie zijn publieke basisgegevens over uw zaak zoals naam, email, adres en BTW-nummer. Sommige partners kiezen ervoor om actief hun Kaddo-pagina te promoten op sociale media, voor deze toppers hebben we dan ook een beloonsysteem bedacht. Andere partners zijn wat meer afwachtend en kiezen ervoor om minder of totaal geen tijd en energie te steken in hun Kaddo-pagina, en ook dat is prima! Wij nemen sowieso elke pagina op in onze marketingstrategie zodat u daar niet over hoeft na te denken.

(?) Ik heb geen (geldig) BTW-nummer.

Jammer genoeg kunnen we om wettelijke redenen enkel zaken inschrijven op ons platform met een geldig Belgisch BTW-nummer. Toch bekijken we graag wat we voor u kunnen doen, neem even contact met ons op zodat we uw situatie kunnen bekijken.

(?) Hoe werkt dit fiscaal en boekhoudkundig?

Een cadeaubon die u verkoopt via Kaddo. boekt u op exact dezelfde manier in als eender ander soort cadeaubon. De commissie die u betaald wanneer u een cadeaubon verkoopt kan u inboeken als kost op de rekening Diensten en Diverse goederen met een BTW-tarief van 21% dat terugvorderbaar is. Na uw inschrijven bezorgen we u een foldertje waarin alles nog eens duidelijk uitgelegd staat.

(?) Ik ben een goed doel of andere.

Vertegenwoordigt u een goed doel of ander soort instantie dat mogelijks een samenwerking wil aangaan met Kaddo? Neem dan even contact op via dit formulier zodat we kennis kunnen maken.

bestellen
(?) Hoe bestel ik een cadeaubon?

Op onze cadeaubonnen-pagina kan je kiezen tussen verscheidenen zaakjes om een cadeaubon van te kopen. Klik daar op een zaak en volg het gebruiksvriendelijke bestelproces. Eerst kies je het door u gewenste bedrag van de bon en klikt je op volgende, na het invullen van het formulier kan je snel en veilig betalen. Als alles in orde is krijgt je jouw bon via mail toegestuurd!

(?) Kan ik een algemene cadeaubon bestellen die in elke zaak werkt?

Dit is momenteel nog niet mogelijk. We werken er hard aan dit in de nabije toekomst wel mogelijk te maken!

(?) Ik wil een cadeaubon voor mezelf bestellen.

Je verdient het om jezelf te verwennen! In het formulier dat je tijdens het bestelproces tegenkomt kan je de velden in het deel 'Verstuur naar' leeglaten of je eigen e-mailadres invoeren. Dan verzenden we de bon alsook het betaalbewijs naar jou.

(?) Ik wil een cadeaubon voor iemand anders bestellen.

Leuk dat je een ander blij wilt maken! In het formulier dat je tijdens het bestelproces tegenkomt vragen we je in het deel 'Verstuur naar' de naam en e-mailadres van de persoon naar wie we de bon moeten verzenden. Het betaalbewijs versturen we naar het e-mailadres ingevuld in het deel 'Jouw gegevens'. Je kan ook de cadeaubon naar jezelf versturen en op een later tijdstip de bon zelf naar een andere persoon versturen door de link van de cadeaubon te delen.

(?) Ik wil dat de cadeaubon pas op een later tijdstip verstuurd wordt.

Momenteel hebben we geen feature om een cadeaubon pas op een later tijdstip te versturen. We werken er hard aan dit in de nabije toekomst wel mogelijk te maken! Het is wel mogelijk de cadeaubon naar je eigen e-mailadres te versturen en deze zelf te delen met een andere persoon door de link van de bon manueel door te delen.

(?) E-mail niet aangekomen.

Wij versturen de cadeaubon naar het e-mailadres dat je in het bestelformulier invult in het deel 'Verstuur naar'. Het e-mail adres ingevuld in het deel 'Jouw gegevens' krijgt het betaalbewijs. Bestel je de bon voor jezelf krijg je beide mails. Het kan maximum twee uurtjes duren voor de mail aankomt. Als je hem niet ziet verschijnen en je zeker bent dat hij ook niet in spam zit neem je best even contact op met de partner waar je deze bon gekocht hebt. Zij kunnen deze mail opnieuw versturen. Deze mails komen van ons e-mailadres noreply@kaddo.be.

(?) Bestellen lukt niet! (Problemen, foutmeldingen,...)

Lukt bestellen om de een of andere reden niet? Dit vinden wij vervelend voor je! Probeer de verkoper waarbij je de bon probeert te bestellen te contacteren. In het groene voetstuk helemaal vanonder op de Kaddo-pagina van de verkoper kan je onder de naam van de zaak klikken op "contacteer ..." om deze te mailen. In de meeste gevallen zullen zei je het snelste en beste kunnen helpen. Weten ook zei geen raad met je probleem zullen ze ons op de hoogte stellen van uw probleem of je onze contactgegevens geven.

gebruiken
(?) Waar vindt ik mijn bon?

Wij versturen jouw bon altijd via mail vanuit het e-mailadres noreply@kaddo.be. Als je jouw bon niet vind moet je even filteren op dit e-mailadres in jouw mailbox. Kijk ook even jouw spam na. Als je hem nog niet vindt neem je best even contact op met de verkoper waar je de cadeaubon bij hebt gekocht.

(?) Hoe gebruik ik mijn bon?

Je kan jouw cadeaubon openen op je smartphone door te klikken op de link van de bon. Je bon zal geopend worden in je favoriete browser en de QR-Code wordt zichtbaar. Toon deze QR-Code aan de kassa van de zaak tijdens het afrekenen. De medewerker van de zaak zal met zijn smartphone jouw cadeaubon scannen om deze te registreren. Hou de cadeaubon al klaar voor je gaat afrekenen.

(?) Kan ik mijn cadeaubon doorgeven?

Er wordt bij het gebruik niet gecontroleerd op naam. Dit betekent dat je gewoon jouw cadeaubon kan doorgeven aan een andere persoon door hem of haar door de link van de cadeaubon te delen. Dit is wel op eigen risico!

(?) Cadeaubon afprinten of versturen op papier.

Kaddo. kiest ervoor om geen cadeaubonnen te versturen via de post op kostbaar papier of karton. Wij bieden een digitale oplossing om zo te steven naar Zero Paper Waste. Echter geloven we ook in inclusiviteit. Om ervoor te zorgen dat geen enkele persoon of situatie uit de boot valt bieden we jou de optie om jouw bon zelf uit te printen. Open jouw cadeaubon in de Desktop-versie, klik vervolgens op de knop Uitprinten.

(?) Verschil tussen eenmalig of meermaals gebruik.

Een verkoper kan zelf kiezen of zijn bonnen eenmalig of meermaals gebruikt kunnen worden. Bonnen voor eenmalig gebruik worden na het eerste gebruik automatisch onbruikbaar ongeacht het gebruikte bedrag. Bonnen voor meermalig gebruik kunnen verspreid over meerdere aankopen gebruikt worden tot het saldo op de bon volledig is opgebruikt. Voorbeeld: Als je een bon van €10 voor eenmalig gebruik hebt en koopt hier in de snoepwinkel een snoepzak van €6 van, is deze bon daarna niet meer geldig. Bij een bon voor meermalig gebruik zal in diezelfde situatie nog een saldo van €4 op jouw bon overblijven dat je kan blijven gebruiken tot dat saldo op is.

(?) Cadeaubon was niet meer geldig in de winkel.

Wou je jouw cadeaubon laten scannen in de zaak waarvan je het gekocht had, maar was deze tot in tegenstelling wat je verwacht had niet meer geldig? Kijk zelf even de volgende zaken na: Is de bon die ik wou gebruiken in de zaak ook gekocht van die zaak op Kaddo? Is na het eventueel afprinten van de bon op papier de QR-Code nog goed leesbaar? Is de QR-Code goed leesbaar op mijn smartphone (bv. geen gebarsten scherm)? Was het een bon voor eenmalig of meermalig gebruik? Is de bon al verlopen? Contacteer vervolgens even de zaak waarvan je deze bon gekocht hebt. Zei zullen je verder helpen en indien nodig naar ons doorverwijzen.

(?) Hoelang kan ik een bon gebruiken?

Elke verkoper kan zelf de vervaltermijn van hun bonnen bepalen. Deze ligt altijd tussen de 90 en 356 dagen. De vervaltermijn van de bon staat voordat je besteld vermeldt bij de voorwaarden en kan je ook terugvinden op je bon zelf.

(?) Kan ik mijn cadeaubon ook in webshops gebruiken?

Momenteel is er nog geen mogelijkheid om cadeaubonnen te gebruiken op webshops of te kopen voor kleine online zaakjes. Maar we werken er hard aan dit in de nabije toekomst wel mogelijk te maken!

(?) Veilig gebruiken.

Kaddo. is een veilig platform, wel verwachten we dat je als gebruiker ook veilig met jouw bon omgaat. We verzenden jouw cadeaubon via e-mail, in deze e-mail staat de link naar jouw eigen cadeaubon. Deel deze link dus niet zomaar openbaar! Elke cadeaubon heeft een unieke en veilige link in het volgende formaat: voorbeeld.kaddo.be/bon/klfskvoorbeeldjfewpplangetekstjoew. Deze link is cryptografisch gegenereerd en dus niet zomaar te raden door andere personen. Enkel personen waarmee je deze link deelt kunnen jouw cadeaubon gebruiken.

betalingen
(?) Welke betaalmethoden zijn er?

Wij ondersteunen momenteel de volgende betaalmethoden: Bancontact, Kredietkaart en Apple Pay. Het is prima mogelijk om te betalen via de smartphone-app van je bank door de QR-Code te scannen.

(?) Is betalen op Kaddo. veilig?

Wij gebruiken Mollie als Payment Service Provider. Mollie is een populair Nederlands bedrijf dat een platform aanbiedt om online transacties te verwerken. Alle transacties op Kaddo. worden dus geregeld door dit betaalplatform dat veiligheid en stabiliteit garandeert. Kaddo noch Mollie heeft op geen enkel moment toegang tot jouw gevoelige data of gevoelige info over jouw bankrekeningen of kaarten. Wij verwijzen graag naar de privacyvoorwaarden van Mollie en de privacyvoorwaarden van Kaddo.

(?) Mijn betaling is mislukt.

Elke dag verkopen wij vele cadeaubonnen. Toch is het mogelijk dat er ergens iets fout loopt. Als dit jammer genoeg bij jou voorvalt raden we je aan eerst even de partner te contacteren van waar je de bon bij hebt besteld. Als deze je niet verder kan helpen zal hij je probleem naar ons doorverwijzen en helpen we je graag verder.

(?) Wat is de transactiekost?

Wij gebruiken een extern betalingsplatform om ervoor te zorgen dat alle betalingen snel en veilig verlopen. Ook hebben wij kosten om dit platform online te houden. Cadeaubonnen zijn een branche met een zeer lage winstmarge waarin elke euro telt voor zowel ons als de lokale handelaar waarbij u een bon wilt kopen. Omdat wij deze kosten niet ten last willen leggen van de (vaak kleine) lokale zaken die Kaddo. gebruiken vragen we u voor een nog - relatief - kleine transactiekost. In de toekomst willen we deze transactiekost zeker verlagen. Wij bedanken u alvast!

contacteer
(?) Ik ben een partner en wil Kaddo. contacteren.

Als partner kan u rekenen op een zeer persoonlijke en uitgebreide ondersteuning. Na uw registratie op Kaddo. heeft u een e-mailadres en telefoonnummer gekregen dat u 24/7 mag gebruiken om ons te contacteren. Als u deze gegevens kwijt bent moet u ons even een seintje geven via dit formulier zodat we snel weer met elkaar in contact komen.

(?) Ik wil partner worden.

Hey! We zijn heel blij dat te horen! Schrijf je even in via dit formulier op onze zakelijke pagina zodat we je snel kunnen verwelkomen!

(?) Ik vertegenwoordig een goed doel of ander soort instantie.

Geef even een seintje via dit formulier en we nemen snel contact met u op om te bekijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.

(?) Ik wil een partner contacteren.

Elke partner ingeschreven op Kaddo. heeft zijn eigen pagina. Op die pagina kan je helemaal vanonder, in het voetstuk, klikken op 'contacteer [naam partner]' om met deze partner in contact te komen. Deze knop vind je in het voetstuk onder de sectie met de naam vam de partner als titel. A.u.b: Wij vragen u elk contact met de partner zo respectvol mogelijk te doen. Ook als u met een vervelend probleem of vervelende vraag zit. Op die manier kunnen we elkaar het beste helpen. Bedankt!

(?) De partner die ik contacteer reageert niet.

Heb je contact opgemomen met een partner maar reageert deze niet? Probeer nogmaals om een mail te sturen naar deze partner en geef deze twee werkdagen om te reageren. Als u dan nog geen reactie krijgt mag u met ons contact opnemen en helpen wij u graag verder.

(?) Ik wil een partner rapporteren.

Alle partners op ons platform zijn gepassioneerde en trotse zaakuitbaters die hun best doen om hun klanten tevreden te stellen. Moest u toch een Kaddo-gerelateerd geschil hebben met een partner dat onderling niet opgelost kan worden mag u ons altijd even informeren over het probleem op het e-mailadres hallo@kaddo.be en helpen we u graag verder. Wegens de vele e-mailtjes die we krijgen kan het twee werkdagen duren voordat we jouw e-mailtje kunnen beantwoorden.

(?) Moet ik Kaddo. contacteren of een partner?

Als je problemen ondervindt met een bestelling, aankoop, cadeaubon of vragen over een cadeaubon hebt raden we je aan eerst deze partner te contacteren. Deze kan je meestal snel verder helpen. Als de partner ook geen raad weet met jouw vraag zal hij je probleem naar ons doorverwijzen en helpen we je graag verder.

(?) Kaddo. contacteren op sociale media

Kaddo. is heel actief op verschillende sociale media zoals Facebook, Instagram en LinkedIn. Hier luisteren we naar al jullie opmerkingen en feedback om ons platform nog beter te maken! Heb je echter een specifieke vraag of probleem is dit niet de snelste manier om met ons in contact te komen, dit door de vele leuke berichtjes die we op deze sociale media ontvangen.

(?) Een bug of security issue melden.

We nemen veiligheid zeer serieus. Als u IT-professional bent en op ons platform een bug bent tegengekomen of een security issue zouden we u zeer dankbaar zijn als u ons even mailt op het e-mailadres hallo@kaddo.be. We zijn u alvast zeer dankbaar en zullen ons best doen u blij te maken met een kleine en bescheiden bug bounty!

(?) Kaddo. contacteren

Zit je met een probleem waarmee de desbetreffende partner zelf geen raad mee weet? Of zit je met een algemene vraag die je niet kan terugvinden in deze FAQ? Dan mag je ons altijd mailen op het e-mailadres hallo@kaddo.be en helpen wij je graag verder! Wegens de vele e-mailtjes die we krijgen kan het twee werkdagen duren voordat we jouw e-mailtje kunnen beantwoorden.